Misiunea Creștin Ecumenică

Munca in Casa Draga Casa este sustinuta de dorinta de a materializa iubirea crestina prin construirea de locuinte pentru cei in nevoi. Multe din metodele folosite de Casa Draga Casa pentru a-si indeplini misiunea sunt derivate din concepte biblice: necesitatea de a pune credinta in actiune, principiile economice ale lui Iisus Hristos (ex: sa nu iei dobanda de la saraci), teologia ciocanului etc.

Punand credinta in actiune

Misiunea Casa Draga Casa se bazeaza pe credinta ca trebuie sa ne aratam iubirea fata de Dumnezeu si prin fapte. Dragostea crestina trebuie sa se reflecte si in viata noastra prin felul in care ii iubim si ne pasa de ceilalti, prin dragostea fata de aproapele. In Epistola intai a lui Ioan 3:18 putem citi: „Fiii mei, sa nu iubim cu vorba, numai din gura, ci cu fapta si cu adevarul.” Adica dragostea noastra nu trebuie sa fie doar vorbe; trebuie sa fie dragoste adevarata care se vede in actiunile noastre, asa ca punand dragostea in actiune, Casa Draga Casa aduce oamenii din toate categoriile sociale impreuna pentru a construi locuinte decente si accesibile ca pret pentru nevoiasi.

Principiile economice ale lui Iisus

Cand oamenii raspund la nevoile semenilor lor dandu-le din putinul lor si altora, fara sa astepte de la ei vreo rasplata, atunci si Dumnezeu le rasplateste lor dandu-le inapoi inzecit si insutit. Acesta este considerat un principiu economic al lui Iisus: sa dai fara sa astepti dobanda sau alta rasplata. Faptul ca Casa Draga Casa lucreaza fara dobanda si fara profit se bazeaza si pe cuvintele biblice: „De vei imprumuta bani fratelui sarac din poporul Meu, sa nu-l stramtorezi si sa nu-i pui camata.” (Iesirea 22:25) Cand lucram respectand aceste principii, Dumnezeu ne va spori lucrul mainilor noastre.

Teologia ciocanului

Se refera la munca pe care Casa Draga Casa o face in spirit ecumenic, unind oamenii de diferite credinte pentru a-si exprima iubirea fata de Dumnezeu si fata de aproapele prin fapte. Oricine poate folosi un ciocan isi poate exprima aceasta dragoste, batand un cui in casa celui nevoias, adica ajutandu-l efectiv. De aici vine si denumirea de teologie a ciocanului.

„Putem sa nu fim de acord cu multe lucruri – botez, confesiune, seara de rugaciune, cum trebuie sa se imbrace preotul – insa putem sa fim de acord asupra poruncii din Biblie de a-i sluji pe altii in numele Domnului. Putem sa cadem de acord asupra ideii de a construi case cu oamenii lui Dumnezeu aflati in nevoie, acest lucru trebuind sa fie facut urmand practicile economice biblice: fara profit, fara dobanda.”

 

Millard Fuller
Top